BioShock Centrum

BioShock Centrum

Interjú egy magyar művésszel, akire a 2K, Ken Levine és a Riot Games is felfigyelt már!

2022. szeptember 19. - MastigiasHU

bioshock-centrum-griefgreen-interju.jpg

A legutóbbi BioShock 4-ről szóló hír fordítása közben lettem figyelmes egy profi illusztrációra, aminek készítője Griefgreen volt. A művész Twitter-oldalára kattintva aztán meglepődve láttam, hogy bizony egy honfitársunkról van szó, akinek rengeteg BioShock témájú alkotása van, úgyhogy fel is vettem vele a kapcsolatot, hogy adna-e nekünk egy interjút!

Mesélj magadról egy kicsit, mit tudhatunk rólad?
- Tari Márk Dávidnak hívnak, (a Dávidot használom de a Márk sem zavar). 23 éves vagyok és “feltörekvő” művésznek mondanám magam... Legtöbben talán a Bioshock illusztrációimról ismernek - főleg online Griefgreen néven.

Honnan jött a művésznév?
- Volt egy régi magyar szám Koncz Zsuzsától, a Színes ceruzák, és volt egy rész, amiben azt énekelte, hogy "szomorú zöld", és ez megtetszett. Angolul viszont az, hogy "sad green" nem annyira jött be, ezért megváltoztattam "grief green"-re.

Mivel foglalkozol?
- Illusztrációkat készítek, és concept artokat, de grafikus vagyok papíron.

Hogyan alakult a karriered? Hogy kezdted, hogy jutottál el odáig, ahol most tartasz?
- Egészen pici korom óta rajzolok, így nyilvánvaló volt hogy valamilyen művészi pályát választok majd. Egy grafikus iskolába jártam 5 évig, amit sikeresen elvégeztem. Próbáltam egyetemre is jelentkezni, de nem jött össze, ezért úgy döntöttem, hogy saját magamat tanítom online kurzusokból meg videókból. Rengeteg időt töltöttem azzal, hogy mit lehetne a tudásommal kezdeni, és próbáltam összeollózni más művészektől, hogy ők mit csináltak, mit tanultak, hogyan sikerült nekik eljutni odáig ahol vannak, ami amúgy nagyon sokat segített. Jó pár álmatlan éjszaka meg jó sok szenvedés után úgy gondolom most tartok ott, hogy magától is jönnek a megkeresések, illetve látom értelmét annak amit csinálok.

Milyen technikákkal dolgozol?
- Digitálisan dolgozom, a tradicionális technikákkal már nem foglalkozom, mert nincs sok értelme számomra.

Mi a művészi hitvallásod? Mi a célod a műveiddel?
- Szerintem nincs már ennyire mély érzelmi kapcsolatom a rajzaimmal. Régen, mikor még vászonra festettem volt, viszont amit most csinálok az teljesen más, nincs érzelmi háttere, vagy nagyon kevés. Mostanában szeretek inkább valami vizuálisan kielégítőt csinálni, ami szimplán csak szép és jó ránézni, illetve valami újat létrehozni , amit még nem láttam.

Hogyan és mikor kerültél először kapcsolatba a Bioshockkal?
- 2015 vagy 2016 nyarán, de sokáig kísértett mert mindenütt beleütköztem, és majdnem nem játszottam vele soha, de valahogy csak rávettem magam, mert annyiszor jött velem szembe. Nagyon nem volt az a játek amit akkor azt gondoltam volna, hogy szerethetek.

Megkerestek már a 2K-től, vagy valamelyik fejlesztőcsapattól?
- Megkerestek már párszor, hogy social médiában akarják használni a képeim, de munkával kapcsolatban még nem, illetve én sem jelentkeztem a céghez, mert tudtommal a Bioshockon csak és kizárólag Amerikában élő dolgozhat, így nem érzem, hogy lenne értelme. Egyszer dolgoztam már egy indie fejlesztőcsapattal még két éve, most pedig éppen egy másik fejlesztőcsapathoz próbálok bekerülni, remélem sikerül.

Mire vagy a legbüszkébb a karrieredet tekintve?
- Talán amikor a Riot Games (League of Legends) megkeresett, hogy szeretnének velem együttműködni és készítettem nekik két illusztrációt. Volt amikor Ken Levine megosztotta a rajzaim vagy épp a 2K, meg volt hogy Grimes is (ami valószínűleg csak nekem nagy dolog). Van még egy pár ilyen, de ezek a kedvenceim.

Van saját kedvenc képed?
- Van egy pár, de számomra inkább a készítéssel eltöltött idő az, ami miatt szeretem őket, vagy mert egy jó emlék fűződik hozzájuk.

Mik a terveid a jövőre nézve?
- Jelenleg az, hogy szeretnék sok videójátékon dolgozni, meg valami nagyobb projekten, illetve a jövőben szeretnék egy könyvet a saját illusztrációimmal, de az még messze.

Melyik a kedvenc BioShock részed?
- Az összes, de különösen szeretem a BioShock Infinite: Burial at Sea részét, de nyilván az első BioShock a legjobb.

Mit vársz a 4. résztől?
- Túl sokat valoszínűleg... nem tetszett a hír, hogy open world lesz, de elnézem, ha a történet lesz olyan jó mint az elsőnek. Valami újat várok tőle aminek remélhetőleg csak kevés köze lesz Rapture-höz, vagy Columbiához.

Mivel szoktál még játszani?
- Mindenfélével pl: Hollow Knight, Little Nightmares, Assassin's Creed, Thief, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Stardew Valley, Night In The Woods, Overwatch...

Szoktak csak úgy megkeresni, hogy látták a műveidet, és készítenél-e róluk “BioShockosított” képet? Mit szoktál ilyenkor reagálni?
- Van persze, de már nem nagyon reagálok ezekre, mert se időm se kedvem ehhez nincs már. :D Nagyon sok fura meg érdekes kérést kaptam az évek során, így ez már kicsit sok volt, és ezért csak nagyon ritkán, vagy csak ismerősöknek csinálok.

Mi az a kérdés, amit mindig szerettél volna, hogy feltegyenek neked - és válaszold is meg! :D
- Nem hiszem hogy van ilyen... de szeretem, ha megkérdezik, hogy ki a kedvenc karakterem a BioShockból és az pedig Brigid Tenenbaum :)

Az egész közösség nevében köszönjük szépen az interjút, további sikerekben gazdag pályafutást kívánunk!

Griefgreen munkásságát az alábbi csatornákon tudjátok megcsodálni/követni.

Ó és még valami: szerintem nyugodtan jelentkezz a 2K-hez/Cloud Chamberhez - vesztenivalód nincs! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr5617934884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása