BioShock Centrum

BioShock Centrum

Hihetetlen BioShock számítógép mod, Magyarországról! [archív]

2011. szeptember 27. - MastigiasHU

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv_boritokep.jpg

Még a tavalyi Budapest Game Show-n akadt meg a tekintetem az alábbi gépen, majd rögtön el a lélegzetem!

Ez a számítógép igencsak ismerős stílusban készült: ez a stílus pedig nem más, mint az art deco, a BioShock első és második részének fő stílusiránya. A számítógép címe pedig "Welcome to Rapture" volt, úgyhogy rögtön tudtam: ez bizony az oldalra kívánkozik! A standnál épp nem volt ott a mod készítője, de hagytam neki egy üzenetet, majd később sikerült felvennünk a kapcsolatot egymással.

A hosszas egyeztetések és levélváltások után most már (majdnem) teljesen kész formájában csodálhatjátok meg ezt a gépet, megtudhatjátok, milyen alkatrészek lapulnak benne, valamint interjút olvashattok a mod készítőjével, Mórocz Gergővel is!

Íme az elegáns, letisztult, retro gép:

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-02.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-03.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-04.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-05.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-06.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-07.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-08.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-09.jpg

bioshock-centrum-hihetetlen-szamitogep-mod-magyarorszagrol-archiv-10.jpg

Most pedig következzen Mórocz Gergő, az alkotó, aki vette a fáradságot, időt és pénzt, hogy megépítse ezt a gyönyörű gépet.

1. Mit lehet Rólad tudni?
- Mórocz Gergely vagyok, 26 éves, agrárgazdasági sulit végeztem. Jelenleg logisztikai asszisztensként dolgozom.

2. Hogy kerültél kapcsolatba a számítógép moddingolással?
- A számítógép moddingról először 2004 körül szereztem tudomást, az interneten talált Half-Life témában megépített PC ház adta meg ekkor az ihletet, neki is kezdtem átalakítani saját gépemet. Eleinte egyszerűbb fénycsöves, világító ventillátoros, sufni moddingos megoldásokkal kezdtem. Később ráálltam az átgondoltabb, teljes átalakításokra szigorúan PC-játék-témában. Így készült el a Quake 4, a Half-Life 2, és tavaly ősszel a Bioshock gépem is.

3. Miért BioShock témájú számítógépet alkottál?
- Az ötlet még 2006 végén fogalmazódott meg, amikor szállingózni kezdtek az információk a készülő Bioshock-ról. Ekkor már előre tudtam, hogy a készítők olyan játékot fognak alkotni, aminek stílusa és látványvilága (50-es évek, art-deco, steampunk) szinte kínálja magát, hogy egy számítógép témája legyen. A játék megjelenése és végigjátszása után már nem volt kétségem, és bele is kezdtem a munkába.

4. Hogyan kezdtél neki?
- Eleinte egy frissen vásárolt számítógép házat terveztem alapnak, (később ebből a saját Half-life 2 modom lett) utána mégis egy régi műszerdoboz mellett döntöttem, mivel ezt nagyobb szabadsággal tudtam átalakítani. Igyekeztem minél több régi alkatrészt felhasználni, hogy korban is passzoljon a gép az ötvenes évek végéhez.

5. Mik az alapanyagok?
- A fontos tartó/takaróelemek alumínium és plexi lapból, illetve fából készültek, a különböző díszítéseket, kapcsolókat régi kütyükből, bontott alkatrészekből válogattam össze. Az előlapon például a középső kör alakú dísz négy különböző darabból áll: egy fogaskerék, egy kávéfőző alja, egy petróleum lámpa szellőzője, és egy zseblámpa búra. Egyedül az alaplapi tálca és a merevlemez tartója származik gyári PC házból.

6. Mennyi idő volt/lesz teljesen elkészíteni?
- Ezt elég nehéz megmondani, mivel már több éve kisebb megszakításokkal készül, rengeteg munka van benne, saccolni sem tudom. Mellesleg még mindig van mit rajta finomítani.

7. Milyen díjakat nyertél vele eddig?
- A tavalyi Budapest Game Show-n megrendezett Mod-Tech Hall modding versenyen a Radikalmod különdíját nyertem el a gép, és annak készítéshez kapcsolódó blog írás, közösségi munka díjazottjaként.

8. Mik az elkövetkezendő terveid a moddingolást tekintve?
- Jelenleg másik hobbimból kifolyólag egy antik rádióba épített számítógépet tervezek, az alap már megvan, csak neki kéne állni… :)

9. Mit szólsz a BioShock 1-hez, 2-höz, és így előzetesen az Infinite-hez?
- A Bioshock első része máig kedvenc játékaim között van, igazi élmény volt minden perce, csak jót tudok mondani róla. A második részt is élveztem, bár már nem hatott rám az újdonság erejével, annál mégis sokkal jobb volt, mint ahogyan néhány helyen lehúzták. Az Infinite-t eleinte nem tudtam hová tenni, túl éles váltás volt nekem a víz alól az egek közé repült város, (meg persze vissza is vágytam Rapture-be valami egészen új sztorira). Az utóbbi gameplay videókat és anyagokat látva viszont egyre jobban bejön a sílus, a graf, a játékmenet, röviden szólva megvettek kilóra. Tűkön ülve várom a megjelenést…

10. Mikkel szoktál még játszani?
- Leginkább FPS-TPS stílusú, akció/kaland/szerepjátékokkal játszom, csak említésnek egy-két kedvenc frencsájz: Half-life, Fallout, Mass Effect, Splinter Cell, Gears of War, Dead Space, Batman, Bulletstorm stb...

No és mi ketyeg a vasban?

- Kétmagos AMD AthlonII processzor 3,3ghz-en
- 4 GB DDR3-1600 RAM
- GeForce GTX 460 768 MB videokártya
- 500 GB merevlemez, eSata előkészítés külső eszközöknek
- 400 Wattos táp

A proci és a videokártya hűtése normál hőcsöves-aktív hűtéses megoldás.
Hátulra került még  két 6 centis ventillátor, illetve a merevlemezt is hűti egy 10 cm-es légkavaró.
Annak ellenére, hogy nem sok plusz helyen szellőzik a ház, terhelés alatt a CPU-nál 50 fok,
a VGA-nál 60 fok körül tetőznek az értékek.
Mindezt elfogadható hangerő mellett, ami szerintem szép teljesítmény (- M.G.)

Szerintünk is szép teljesítmény, talán nem túlzok, ha azt mondom a PC-s BioShock rajongók nevében, hogy mindannyian örülnénk egy hasonló gépnek otthonra. Köszönjük az interjút és a képeket, Gergő! Gratulálunk a munkádhoz, és további sok sikert kívánunk az elkövetkezendő projektjeidhez is! Ki tudja, talán egy Infinite gép...?

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr7717928861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása