BioShock Centrum

BioShock Centrum

BioShock Infinite: üzenet Ken Levine-től, magyarul [archív]

2010. szeptember 07. - MastigiasHU

bioshock-centrum-archiv-uzenet-ken-levine-tol.jpg

Az Irrational Games honlapján üzent Ken Levine a rajongóknak, a BioShock Infinite bejelentésének napján. A tovább mögött ennek fordítását olvashatjátok.

"Titkot tartani nem könnyű.

Az elmúlt 3 évben egy kérdést hallottam egyfolytában: „Min dolgoztok srácok?”

Néhányan közületek elég biztos volt benne, hogy egy X-COM játék lesz, amit most biztosan megmondhatok: nem az. Nem is a Freedom Force, a SWAT, az X-Wing vs. TIE Fighter, a Kingdom Hearts, vagy a Yar’s Revenge címek következő része. Annak az ideje, hogy megbeszéljük, az Irrational Games mit NEM csinál, lejárt.

Ma bejelentjük a BioShock Infinite-t.

Bizony, ez egy BioShock játék.

Egy folytatás.

De ugyanakkor nem folytatás.

Hadd magyarázzam el.

Az Irrational Games-nél úgy gondoljuk, akkor teszünk eleget az elvárásoknak, ha felülmúljuk őket.

Amikor befejeztük az eredeti BioShock-ot, úgy éreztük, mindent elmondtunk, amit akartunk Rapture-ről, de még nem végeztünk magával a gondolattal, a BioShock-kal. A BioShock sokkal több, mint egy történet, egy helyszín, vagy egy időpont. Annyi minden van még, amit elmesélnénk.

Két alapelvet veszünk figyelembe egy BioShock játék definiálásakor. Először is, olyan világban kell játszódnia, ami egyszerre abszurd, bizarr, de mégis az emberi tapasztalaton alapszik. Másodszor pedig el kell látni a játékosokat nagyobb mennyiségű eszközzel, aztán hagyni, hogy elvesszenek egy olyan környezetben, ami rákényszeríti őket, hogy a saját módjukon oldják meg a problémákat.

Könnyebb lenne visszamennünk a forrásig. Választhatnánk a könnyebb utat.  Sok mindent megcsinálhatnánk hasonlóra, de akkor nem lennénk hűek magunkhoz, mint játékfejlesztők. Az eredeti BioShock készítése nehéz volt. Minden egyes lépéssel kihívások elé állítottuk magunkat, sok elemet és ötletet egyszerűen félredobtunk, mivel nem voltak elég jók.

Szóval amikor elkezdtük a folytatást, azt mondtuk magunknak: „Ezen alapelvek figyelembevételével  akarunk kiteljesedni, de e mögött nincsenek írott szabályok. Minden más, amit az emberek tudnak, vagy tudni vélnek a BioShock-ról, nyitott marad.

Egy teljesen új világba fogsz kerülni. Columbia nem egy ismeretlen, titkos város az óceán mélyén. Egy olyan kornak a szülötte, amikor Amerika az államok területi, mezőgazdasági gyűjteményéből átalakul egy világhatalommá, globális befolyással.

Most egy valódi karaktert játszol, nem pedig olyat, aki még a saját személyiségével sincs tisztában. Te leszel Booker Dewitt, a különleges karakter, akinek megalapozott története, sőt, hangja van, amit hallani fogsz, amikor magához, vagy másokhoz beszél a játékban.

Columbiába azért mész, hogy megtalálj egy misztikus fiatal lányt, Elizabeth-et, és kividd őt a városból. Elizabeth veled fog utazni, interakcióba lép veled, reagál az általad létrehozott szituációkra, és a vele való kapcsolaton keresztül képesek vagyunk elmesélni egy történetet erről az új és csodálatos világról.

Columbia világa teljesen eltérő különbségeket mutat be, min amikhez szokva vagytok. Nem kúszol folyosókon keresztül az óceán fenekén, klausztrofóbiásan az óceán súlyától, ami rád nehezedik. E helyett hatalmas területeken haladsz, Sky-Line-okon ("égi vonalak", vasutak, melyek a közlekedést segítik majd a város különböző lebegő részei között - Mastigias) süvítesz 80 mérföld/órás sebességgel, és tűzharcokba keveredsz 2000 yard(kb.1829 m) magasan.

Valójában annyi újdonság és változtatás van a BioShock Infinite-ben, hogy nem tudjuk elmondani egy egyszerű bejelentésben. Amit ma bemutatunk a világnak, az csak egy nagyon nagy jéghegy csúcsa. Az elkövetkezendő hónapokban elkezdünk napvilágra hozni még többet arról, hogy miről is szól ez a BioShock Infinite, és megtudja a világ, miért vagyunk ennyire izgatottak.

Most pedig köszönjük mindannyiótok türelmét, hogy velünk voltatok akkor is, amikor hallgatásba burkolóztunk. A hallgatásnak vége.  Először is ennek az oldalnak a rajongói megkapják az Irrational Behavior következő epizódját, melyben Shawn Elliott, a BioShock Infinite egyik munkatársa nyilatkozik a bejelentésről, és az ahhoz vezető útról. Biztos vagyok benne, hogy élvezni fogjátok.

A nem túl távoli jövőben gameplay jelenetek várakoznak. Ezek olyanok lesznek, hogy többször is meg akarjátok majd nézni őket. Higgyetek nekem most az egyszer…"

Ken Levine, 2010. augusztus 12.

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr8417921181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása