BioShock Centrum

BioShock Centrum

"Fejlesztési pokolban" a BioShock 4?!

2023. május 19. - MastigiasHU

bioshock-4-isolation-fejlesztes-bioshock-centrum.jpg

Nem kaptunk túl jó híreket a következő BioShockkal kapcsolatban, de egyelőre kezeljünk mindent fenntartásokkal, amíg hivatalos cáfolat/megerősítés nem érkezik. Gatyókat felkötni!

Az Oops Leaks nevű Twitter oldalra (korábban tőlük hallottuk, hogy Isolation lehet a játék címe, és hogy a '60-as évekbeli Antarktikán játszódhat) került ki egy bejegyzés, ami valószínűleg az utolsó lesz a BioShock 4-ről, és igen részletesen taglalja a problémákat. Lássuk!

Fejlesztési pokolban az új BioShock

Annak ellenére, hogy teljes változás volt a fejlesztés vezetői között, a BioShock sorozatot továbbra is a problematikus fejlesztés átka sújtja. Több részlet nem lesz a játékról, és valószínűleg ez az utolsó beszámolóm az új BioShockról.

Erős kezdés, de még erősebb a folytatás:

2022. nyarán a projektet negyedjére (!) indították újra. A fejlesztői csapatok és koncepciók közötti folyamatos váltogatás nem sejtet túl sok jót a sorozat jövőjével kapcsolatban. A  környezet valószínűleg marad, de a játékot drasztikusan átírták.

Teljesen szervezetlen a munka. Sajnos erre tett még rá egy lapáttal a pandémia, és a Québec-i 96-os törvény*. Nagyon magas a munkahelyi fluktuáció, és sok szerződéses munkavállaló feladatait egy sokkal kevésbé hozzáértő dolgozza át.

A stúdiónak rengeteg olyan embere van, akinek 0 a munkatapasztalata, ami eléggé szokatlan, pláne úgy, hogy a legtöbb pozícióra 3-7 év szakmai tapasztalat az elvárás.

A sztoriért felelős csapat találkozott a legnagyobb kihívásokkal, akik 'képtelenek egy neves franchise-hoz méltó forgatókönyvet írni'. Ez lett a reboot egyik alapköve.

Asszem ez a teljes folyamat**:
Certain Affinity nevű fejlesztőcsapat - valahol 2017-ig - A "Parkside" projekt
Előre felállított Cloud Chamber - 2017-2019 - ikervárosok koncepció
Megalapított Cloud Chamber - 2019-2022 nyara - antarktiszi város
A legújabb reboot - 2022 nyarától napjainkig

Majdnem egy évvel ezután a reboot után kezdett minden visszatérni a régi kerégvágásba. A Cloud Chamber véjegyet újra bejelentették, idén márciusban. A napokban egy befektetői hívás arra utalt, hogy még mindig 2025-ben akarják piacra dobni a játékot, a munkalehetőségek atlantaiak.

De mindez nem változtat a tényen, hogy a következő BioShock játék a semmi fölött egyensúlyozik. Ha ezen a nyáron nem jelentik be, akkor megindul a szarcunami, és semmi esély nem lesz rá, hogy tartsák a tervezett 2025-ös megjelenést.

A szegényes vezetés, a gazdasági sikerben való kételkedés, a megkérdőjelezhető döntések miatt ilyen nehéz a fejlesztés, és ezek miatt tart ilyen sokáig. A játékról való hallgatás, a bejelentések hiánya pedig még több aggodalomra ad okot.

Aztamindenit! Tekintve, hogy az eredeti epizód fejlesztése sem volt zökkenőmentes, illetve a Judas is több mint 8 éve készül, mondhatnánk, hogy nem meglepő a dolog, de azoknál Ken Levine volt/most is a főnök, akiről nem sokan zengenek ódákat a volt kollégái közül. A BioShock 4-hez viszont nincs sok köze. Lehet, hogy nem is Levine a béna, hanem a 2K hoz sorozatosan rossz döntéseket...? Kíváncsian várjuk a fejleményeket...

Forrás: Gamerant

 

*Québec-i 96-os törvény: a lényege kb. annyi, hogy a francia legyen a hivatalos nyelv, bővebben itt.
**A korai fejlesztésről ebben a korábbi bejegyzésben olvashattok bővebben.

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr7918127644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása