BioShock Centrum

BioShock Centrum

BioShock 2 Minerva's Den titkok [archív]

2010. szeptember 19. - MastigiasHU

bioshock-centrum-archiv-minervas-den-titkok.jpg

A Minerva's Den augusztus 31-én jelent meg PS3-ra és Xbox 360-ra. A PC-s változat később jön majd, egyelőre nincs információ róla pontosan mikor. Ez az utolsó letölthető tartalom a BioShock 2-höz, mely a szóló kampányra koncentrál. Új történet, új hős, új fegyver, új plazmid. A tovább mögött pedig az elrejtett poénokról, titkokról, és utalásokról olvashattok.

Saját felelősségre! Spoiler-veszély!

„Hali, Steve Gaynor vagyok, a BioShock 2 új DLC-jének, a Minerva’s Den-nek az írója és vezető tervezője. Én terveztem meg a DLC első pályáját, és mint pálya designer hajlamos vagyok kisebb titkokat és kikacsintásokat beletenni a játékba… ’Easter Eggs’, így hívják őket. A Minerva's Den-ben pedig rengeteg ilyen van! Megpróbálom felidézni az összes titkot, és megosztom veletek. Ha még nem játszottál a Minerva’s Den-nel, és nem akarod megtudni a csavarokat, ne olvass tovább!


A Minerva’s Den macskái

A Minerva’s Den a korai szuperszámítógép technológiákon alapszik, túl is szárnyalva azt, ami akkoriban lehetséges lett volna (kivéve persze Rapture-t). Rapture-ben döglött macskákat gyakran találni (a BioShock 2-ben minden pályán volt egy). A Minerva’s Den-ben is minden szinten lesz egy halott macska, és mindegyikük a számítógépes tudományok egy-egy úttörőjéről van elnevezve – „Babbage”, „Lovelace” és „Turing”, azaz Charles Babbage, Ada Lovelace és Alan Turing után. Megtalálod az összeset??


A Minerva’s Den meztelencsigái és a Karla Vákuum Csövek

A Minerva’s Den design-jához több ADAM-ot akartunk elhelyezni a világban, hogy a játékosok megtalálhassák őket. Ezért a meztelencsigákat üvegcsékbe tettük, amiket megtalálhattok. Az ötlet az, hogy a Minerva’s Den tudósai ADAM csigákat gyűjtöttek be mintaüvegcsékbe, és ezeket az asztalukon tartották. Kitaláltuk, hogy el is nevezték a csigákat. Kilenc darab ADAM csiga van a Minerva’s Den-ben, és 10 ember dolgozott a DLC-n, szóval a csigákat a Minerva’s Den csapatának tagjai után neveztük el.

A csapatnévsor:
Steve Gaynor: író/vezető tervező/pályatervező
Karla Zimonja: segédrendező/grafikus művész
Devin St. Clair: vezető művész
Jeff Fisher: vezető programozó
Scott LaGrasta: pályatervező
Mario DiPesa: pályatervező
Rinaldo Tjan: pálya művész
Will Armstrong: játékmenet programozó
Collin Fogel: modellező
Brandon Pham: modellező

De mi van a 10. taggal? „KARLA” típusú vákuumcsöveket találhatunk a Minerva’s Den-ben, kiegészítve a csapat jelenlétét Rapture-ben.


Spitfire jutalomképernyő

Tudtad, hogy játszhatsz a Spitfire című árkád játékkal a Minerva’s Den-ben? Ez a világ legelső videójátéka, megidézve Rapture-ben, a Programozó szárny üzemeltetési részén. Ha pedig összegyűjtöd a maximális pontszámot benne, megkapod a játék jutalomképernyőjét, melyen látszólag hibák véletlenszerű sorozata látható. Viszont ha közelebbről megnézed… ez egy pixel golfütő, és egy „R” betű? Vajon mit jelenthet?


McClendon Robotics, Brent Hudson és Christopher di Remo

Néha szükséged van egy névre valamihez, ezért megragadod a lehetőséget, hogy a barátaid, vagy a távolabbi munkatársaid nevét használd. A Minerva’s Den egyik fő helyszíne a McClendon Robotics. Ez Zak McClendon, a BioShock 2 vezető tervezőjéről kapta a nevét. Az ő ötlete volt, hogy a Minerva’s Den robotlaborokat tartalmazzon, én pedig úgy gondoltam, biztos szereti a robotokat, úgyhogy ez kézenfekvő volt.

Az üzlet alapítójának, „Jack McClendon”-nak van egy audió naplója, amiben a robotizált Little Sister tervezetről beszél. Ehhez Jack rádió portréja valójában egy fotó Zak-ről. Ezt a naplót a fejlesztés kései részében írták, és gyorsan fel kellett vennünk, ezért találtunk egy… „helyi tehetséget”. Jack McClendon-t (mesterien!) szinkronizálta Kent Hudson, a másod rendszer-tervezőnk, aki jelenleg az XCOM tervező csapatát vezeti Novato-ban.

Kent egy felkérést sem utasított el, így az ő alteregója „Brent Hudson” is, az a pasas, aki elrejtette Felix Birnbaum irodakulcsát a Műveletek Programozó szárnyában.

Végül szeretném elismerni Chris Remo-t, régi barátomat, az Idle Thumbs podcast korábbi házigazdáját, aki jelenleg közösségi menedzser az Irrational Games-nél. „Christopher di Remo”-t róla neveztük el, aki egy rejtett audio fájl szerzője, amit a McClendon Robotics bemutatótermében találtok.


R.O.D.I.N.

A Rapture Központi Kalkuláló nagyszámítógép neve „The Thinker”, már csak azért is, mert a teljes neve piszok hosszú lenne: ez „Rapture Operational Data Interpreter Network”. Ebből a R.O.D.I.N. mozaikszót kapjuk (ahogy a DLC vége felé található állapotfrissítés kártyákon is láthatjuk). Ez visszatérő célzás Rodin szobrára, a Gondolkodóra (The Thinker), ami szerepe szerint a Minerva’s Den előcsarnokában található, és a nagyszámítógép névrokona. De gondoljuk át a mozaikszót, és hogy hogyan kell kiejteni. Ha egy gondolkodó számítógép programozása kiszökött volna Rapture-ből és rekonstruálták volna a felszínen 1968-ban… Mihez vezetett volna ez a jövőben?

Szerintem erről van szó! Remélem élvezitek Minerva’s Den felfedezését… és ne felejtsétek: tartsátok nyitva a szemeteket!"

A bejegyzés trackback címe:

https://bioshock.blog.hu/api/trackback/id/tr10017921219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása